Thuisgebruik artikelen zoeken

ESET Smart Security Premium, ESET Internet Security en ESET NOD32 Antivirus installatie problemen (het genereren van een error log)

ANTWOORD:

Als de installatie van ESET Smart Security Premium, ESET Internet Security of ESET NOD32 Antivirus voortijdig eindigt, eindigt deze met een specifieke foutmelding of voert hij een rollback uit naar een eerdere staat van u systeem. Vaak is het noodzakelijk om een logbestand te genereren om het probleem op te lossen. Dit wordt gedaan door het uitvoeren van de installatie met een speciale parameter. Deze parameter zorgt ervoor dat er een log bestand met gedetailleerde informatie gemaakt wordt.

Het log bestand kan vervolgens worden gestuurd naar de support helpdesk van ESET. Met dit logbestand zijn wij in staat mogelijke problemen effectief te verhelpen. Voor het configureren van de C:\Windows\setup\api.log bestand gaat u als volgt te werk:
  1. Open de Register-editor door Start → Uitvoeren en typ regedit (Microsoft Vista-gebruikers: Klik op Start, typ Uitvoeren in het vak ‘Zoekopdracht starten’ en druk op ENTER en typ regedit in het venster Uitvoeren).
  1. Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup en stel de Log Level waarde in op  0x0000FFFF door het intikken van de “ffff” string in het veld Waardegegevens (zie Fig. 1-1).
Figuur 1-1
Klik op de afbeelding om deze te vergroten

Om de installatie met  de speciale parameter uit te voeren en het creëren van de ESET install.log dient u als volgt te werk te gaan:
  1. Klik op Start → Uitvoeren. Het venster Uitvoeren wordt weergegeven (Microsoft Vista-gebruikers: Klik op Start en typ Uitvoeren in het vak ‘ Zoekopdracht starten’  en druk op ENTER).
  1. Klik op de knop Bladeren en navigeer naar de map met de .Msi installatiebestand (bijvoorbeeld eav_nt32_enu.msi). Uit de bestanden van het type drop-down menu, selecteer Alle bestanden. Dubbelklik op het .Msi bestand dat u wilt installeren. 
  1. Het installatie pad zal worden ingevoegd in het venster Uitvoeren. Typ (spatie) /LVX* install.log aan het einde van het installatie pad en klik op OK (zie Fig. 1-2 hieronder).
Figuur 1-2
Klik op de afbeelding om deze te vergroten
  1. Probeer de installatie als normaal te voltooien, of doorgaan totdat je fouten tegenkomt. De install.log  zal worden aangemaakt in de map waarin het .MSI bestand zich bevindt. Setupapi.log bestand zal worden aangemaakt in de map C:\Windows map. 

    Klik hier om een vraag te stellen aan onze support medewerkers, start een nieuwe vraag en upload de install.log en Setupapi.log bestanden bij en verstuur de vraag. Wij zullen u zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Behoefte aan persoonlijke ondersteuning in Nederland?

Ook als je geen huidige ESET klant bent staan onze support medewerkers voor je klaar om jouw systeem te herstellen, te optimaliseren en te beveiligen. Bel 0184-647730 om vandaag nog een afspraak te maken met de ESET klantenservice! Of vul het online formulier in!



Behoefte aan persoonlijke ondersteuning in België?

Onze support medewerkers staan voor u klaar. Vul het online formulier in om met de ESET klantendienst in België in contact te treden en wij nemen binnen de 24 uren contact met u op (tijdens de bureeluren)!