Zakelijke artikelen zoeken

Hoe exporteer ik een configuratie naar een .xml bestand om ESET Customer Care mijn probleem te laten helpen oplossen.

Probleem

  • Een configuratie exporteren naar een .xml bestand.
  • ESET Costumer Care agent heeft om een .xml configuratie bestand gevraagd. 

ANTWOORD:

Er zijn 3 methodes waarmee cliënt workstations en netwerk administrators .xml configuraties kunnen exporteren. Om een .xml bestand te exporteren, klik op de gewenste methode hieronder en volg stap voor stap de instructies

Thuisgebruiker? Klik hier
 

Exporteer een .xml configuratie doormiddel van ESET Remote Administrator Policy Manager.

Exporteer een .xml configuratie in het ESET Remote Administrator Console.

Exporteer een .xml configuratie op een cliënt werkstation configuratie.

Stuur een .xml configuratie naar ESET Costumer Care.

Gebruik de ESET Remote Administrator Policy Manager.

  1. Open de ERAC door te dubbelklikken op het ERAC icoon op uw desktop, of door het openen via het start menu door te klikken op: All Programs →ESET → ESET Remote Administrator Console → ESET Remote Administrator Console.
     
  2. In de ESET Remote Administrator Console, klik op Tools → Policy Manager. Selecteer uw server policy en klik op Edit policy.

Figuur 1-1
Click the image to view larger in a new window

  1. Klik op File → Export Marked to

Figuur 1-3
Click the image to view larger in a new window

 

  1. Selecteer een veilige locatie voor uw .xml bestand, typ een naam voor het in het File name venster en klik op Save.  Sluit de ESET Configuratie Editor (klik op No wanneer gevraagd om uw veranderingen op te slaan).
     
  2. Stuur het .xml bestand naar ESET Customer Care.

NOTE:

Wanneer u uw configuratie bestand naar ESET Customer Care, wees er alstublieft zeker van de volgende stappen gedaan te hebben: 

  1. Rechtermuisknop op het .xml configuratie bestand en klik op Send to → Compressed (zipped) folder.
     
  2. Voeg het samengevoegde bestand .xml configuratie bestand naar een e-mail antwoord naar Customer Care. Onze klantenservice zal deze dan onderzoeken, en zo snel mogelijk terug reageren met de aan te raden stappen. 

De ESET Remote Administrator Console  gebruiken (ERAC)

  1. Open the ERAC by double-clicking the ERAC icon on your desktop, or by opening the Start menu and clicking All Programs →ESET → ESET Remote Administrator Console → ESET Remote Administrator Console.

  2. In the main program window, click the Client tab.

  3. Right-click the desired client(s) and click Configuration.

  4. Click Save As in the Properties window, select a save destination for the .xml configuration file and enter a name in the File name field. Click Save.

Figure 1-4

  1. In the Properties window, click OK to return to the main program window.
     
  2. Submit the .xml file to ESET Customer Care.

NOTE:

When submitting your configuration file to ESET Customer Care, please be sure to follow the steps below: 

  1. Right-click the .xml configuration file and click Send to → Compressed (zipped) folder.
     
  2. Attach the zipped .xml configuration file to an email reply to Customer Care. Our representatives will examine the configuration file and respond as soon as possible with the recommended steps to address your issue.

 

On the client workstation

  1. Open het algemene programma scherm door dubbel te klikken op het ESET icon   naast de systeemklok of door het startmenu Start → All Programs →ESET → ESET Endpoint Security or ESET Endpoint Antivirus.
     
  2. Klik op Setup → Import and export settings.

Figuur 1-5
Click the image to view larger in a new window

  1. Selecteer Export settings, typ een naam in voor het .xml bestand in het File name venster en klik op het ... knop om te locatie te kiezen om het bestand op te slaan.
     
  2. Klik OK om terug te gaan naar het algemene ESET beginscherm.

Figuur 1-6

  1. Stuur het .xml bestand naar ESET Costumer Care.

 

NOTE:

Om een .xml configuratie naar ESET op te sturen voor een analyse, moet u een zaak open hebben in ESET Costumer Care:

Wanneer u een zaak geopend heeft met ESET Customer Care en een agent gevraagd heeft om een .xml configuratie bestand, kunt u dit bestand bijvoegen wat u wilt opsturen via de volgende methode:

  1. Rechtermuisknop op het .xml configuratie bestand en klik op Send to → Compressed (zipped) folder.

  2. Voeg het samengevoegde .xml configuratie bestand naar het email antwoord dat naar Customer Care gaat. Onze klantenservice zal dan deze configuratie onderzoeken en zo gauw mogelijk uw problemen te kunnen beantwoorden met een passende oplossing.