[KB2393] Abonnement FAQ (Thuisgebruikers)

OPMERKING:

Deze pagina is vertaald door een computer. Klik op English onder Languages op deze pagina om de originele tekst weer te geven. Als u iets onduidelijk vindt, neem dan contact op met uw lokale support.

Oplossing

Licensing FAQ for ESET business products

  1. Hoe koop ik een abonnement voor mijn ESET product?

    Bezoek de ESET e-Store.

  2. Hoe groot moet ik een abonnement kopen?

    Abonnementen bestaan uit seats. Elke seat beschermt één besturingssysteem op één apparaat. Als bijvoorbeeld meerdere mensen in uw huishouden gebruik maken van een computer met één besturingssysteem (bijvoorbeeld één Windows besturingssysteem), dan heeft u een abonnement nodig met ten minste één seat.

  3. Hoeveel apparaten kan ik beschermen met één abonnement?

    Abonnementen bestaan uit seats. Elke seat beschermt één besturingssysteem op één apparaat. ESET HOME Security Essential, ESET HOME Security Premium en ESET HOME Security Ultimate abonnementsniveaus worden geleverd met meerdere seats, afhankelijk van uw locatie en reseller.


    Abonnement niveaus
    Product Tier Platform
    ESET HOME Security Essential ESET HOME Security Premium ESET HOME Security Ultimate
    ESET Security Ultimate Windows
    ESET Smart Security Premium Windows
    ESET Internet Security Windows
    ESET NOD32 Antivirus Windows
    ESET Cyber Security macOS
    ESET Mobile Security for Android Android
    ESET Parental Control for Android Android
    ESET Smart TV Security Android TV
    ESET Password Manager Windows, macOS, Android, iOS
    ESET VPN Windows, macOS, Android, iOS
    Identity Protection (US Only)  Windows, macOS, Android, iOS

    Als je slechts één apparaat wilt beschermen, kun je een abonnement nemen op een van de basisbeveiligingsproducten:


    Enkelvoudige producten
    Subscription Products you can activate Platform
    ESET NOD32 Antivirus ESET NOD32 Antivirus Windows
    ESET Cybersecurity macOS
    ESET Mobile Security for Android ESET Mobile Security for Android Android
    ESET Smart TV Security Android TV
    ESET Parental Control for Android ESET Parental Control for Android Android
    ESET Smart TV Security ESET Smart TV Security Android TV

  4. Moet ik een seat gebruiken om mijn ESET-product opnieuw te installeren?

    Nee, u kunt uw ESET-product op elk moment opnieuw installeren om problemen op te lossen.

    U bent alleen verplicht om extra seats aan te schaffen als u van plan bent om ESET-producten te installeren en activeren op meer apparaten dan uw abonnement op een bepaald moment dekt.

  5. Hoe kan ik automatisch verlengen uitschakelen?

    Bekijk de stappen voor het uitschakelen van de automatische verlenging.

  6. Ik heb een nieuwe computer gekocht of mijn huidige computer opnieuw geformatteerd. Moet ik een nieuw abonnement aanschaffen?

    Nee, maar als u uw ESET-product niet hebt verwijderd voordat u de computer opnieuw formatteerde of als u het ESET-product niet van uw oude computer hebt verwijderd, moet u deze apparaten mogelijk handmatig uit uw abonnement verwijderen via het ESET HOME-platform om plaatsen vrij te maken.

  7. Ik wil meer dan één ESET product gebruiken. Moet ik voor elk product een abonnement kopen?

    U kunt een aantal producten installeren dat gelijk is aan het aantal seats in uw abonnement.

  8. Ik gebruik een dual-boot computer met twee verschillende besturingssystemen. Hoeveel abonnementen of seats heb ik nodig?

    Elk besturingssysteem telt als één apparaat, dus u hebt voor elk besturingssysteem een aparte seat uit uw abonnement nodig. Als u een abonnement met slechts één seat hebt, moet u uw abonnement uitbreiden of een nieuw abonnement aanschaffen via ESET eStore.

  9. Ik heb meerdere besturingssystemen tegelijkertijd draaien met behulp van virtuele machinesoftware zoals VMWare, Citrix of Parallels - hoeveel seats heb ik nodig?

    Met één seat kunnen thuisgebruikers het standaard thuisproduct op één fysieke machine installeren. Elk virtueel eindpunt telt als een fysiek eindpunt (één seat per virtuele machine is vereist).

  10. Ik heb geen Activatie sleutel; ik heb alleen een gebruikersnaam en wachtwoord.

    Vorige versies van ESET producten gebruikten een Gebruikersnaam/Wachtwoord combinatie die werd vervangen door een Activatie sleutel. Om uw  Activatie sleutel te verkrijgen, gaat u verder alsof u uw  Activatie sleutel kwijt bent.

  11. Waar kan ik mijn Activatie sleutel vinden?

    Wanneer u een abonnement op een ESET product aanschaft, ontvangt u een e-mail van ESET met daarin uw door ESET verstrekte  Activatie sleutel. Deze e-mail wordt afgeleverd op het e-mailadres dat u bij de aankoop hebt gebruikt. De Activatie sleutel is een unieke string in het formaat XXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXX, die wordt gebruikt voor identificatie van de eigenaar van het abonnement en activering van het abonnement, evenals de abonnementsgegevens.

    Ik heb nooit de e-mail met mijn activeringssleutel ontvangen.

  12. Iemand anders heeft mijn ESET product ingesteld. Hoe zet ik het abonnement over op mijn naam?

    Om accountgegevens op een andere naam over te zetten, moet de persoon die het account oorspronkelijk heeft geregistreerd ESET technische ondersteuning bellen of e-mailen met de volgende informatie: Naam, e-mailadres of straatadres van de oorspronkelijke accounthouder; de nieuwe naam, adres of e-mailaccount waarmee het abonnement moet worden bijgewerkt.

    Zorg ervoor dat u contact opneemt met de technische ondersteuning van ESET via het e-mailadres waaronder het account momenteel is geregistreerd.

  13. Mijn e-mailadres is veranderd. Wat moet ik doen?

    U moet ESET technische ondersteuning updaten met het nieuwe e-mailadres of u kunt uw e-mailadres wijzigen in uw ESET HOME account.

  14. Moet ik mijn abonnement verlengen?

    Er zijn twee soorten ESET abonnementen:

    • Automatische verlenging abonnementen worden automatisch verlengd totdat u uw abonnement opzegt.
    • Handmatig te verlengen abonnementen moeten handmatig worden verlengd voordat ze aflopen. Anders verliest u de bescherming na de vervaldatum van het abonnement.
  15. Hoe verleng ik mijn abonnement?

  16. Kan ik mijn handmatig verlengde abonnement verlengen (vernieuwen) voor de vervaldatum?

    ESET biedt op dit moment geen programma voor abonnementsverlenging.

    Bezoek de ESET e-Store, of Neem contact op met uw lokale ESET partner voor meer informatie.

    Noord-Amerikaanse klanten: U kunt op elk moment na uw aankoop verlengen tot 365 dagen nadat uw abonnement is verlopen. Als u besluit te verlengen voordat uw vervaldatum is verstreken, wordt uw nieuwe vervaldatum pas van kracht nadat uw oorspronkelijke vervaldatum is verstreken.

  17. Ik heb net verlengd, maar waarom wordt mijn oude vervaldatum nog steeds weergegeven in het programma?

    Gebruikers kunnen een korte vertraging ervaren voordat de vervaldatum wordt bijgewerkt en programma-updates worden gedownload. Uw virusbescherming blijft actief en uw computer blijft veilig. Als u verlengt voordat uw vervaldatum is verstreken, wordt uw nieuwe vervaldatum pas van kracht nadat uw oorspronkelijke vervaldatum is verstreken. Als er meer dan 24 uur voorbij zijn gegaan en het abonnement nog steeds wordt weergegeven als niet bijgewerkt, activate your product opnieuw met uw activeringssleutel.

  18. Hoe kan ik mijn eerdere abonnementen optellen, aftrekken of combineren voordat ik verleng?

    neem contact op met uw lokale ESET partner voor meer informatie.

    Ons Sales Support team helpt u graag verder. Abonnementswijzigingen zijn toegestaan binnen 30 dagen na uw eerste aankoop of 90 dagen na uw verlengingsdatum. Gebruik onze contactpagina voor verdere hulp.

  19. Ik heb de 32-bits versie gedownload, maar mijn computer heeft de 64-bits versie nodig. Kan ik mijn product opnieuw downloaden?

    Ja, u kunt onze software zo vaak als nodig downloaden. Wij raden u aan om ESET-producten te downloaden van het ESET HOME portaal. Op deze manier downloadt u het ESET-product dat al is geactiveerd en met de juiste versie voor uw apparaat.

    1. Bepaal welke versie uw computer nodig heeft.

    2. Download uw product.

  20. Ik heb het verkeerde product of de verkeerde versie geïnstalleerd. Wat moet ik doen?

  21. Ik heb een abonnement gekocht voor meer apparaten. Hoeveel seats heb ik nog over?

    U kunt uw abonnementen bekijken en beheren nadat u inlogt bij een ESET HOME online account. Onze updateservers zullen je alleen waarschuwen als je meer apparaten probeert te updaten dan je hebt toegewezen gekregen (je krijgt een foutmelding tijdens het updaten).

  22. Wat is ESET HOME?

    ESET HOME is een service waarmee u uw ESET abonnementen en bescherming van uw apparaten vanaf één locatie kunt beheren. Ga naar de ESET HOME Gebruikershandleiding voor gedetailleerde instructies over het gebruik van ESET HOME.

  23. Wat moet ik doen als ik de melding "Activering mislukt - Overgebruikt abonnement" ontvang?

    Bezoek ons Knowledgebase artikel voor meer informatie.

  24. Kan ik hetzelfde abonnement gebruiken om over te stappen op een ander ESET Windows/macOS home-product met extra functies?

    Ja. Als het abonnement op het ESET Windows/macOS thuisproduct in aanmerking komt voor een product met meer functies, wordt na de installatie "Met uw abonnement kunt u een product met meer functies installeren" weergegeven. De gebruiker kan de productwijziging accepteren of op het huidige product blijven. De gebruiker kan ook overstappen naar een product met meer functies op elk gewenst moment.

  25. Mijn abonnement is opgeschort. Wat betekent dit?

    Als u een melding "Uw abonnement is opgeschort" ontvangt in uw ESET Windows/macOS home product, ontvangt uw product geen updates meer. Log in op de ESET HOME portal, controleer uw abonnementsgegevens of zorg ervoor dat uw betalingsgegevens up-to-date zijn. Neem contact op met uw reseller als u niet verbonden bent met de ESET HOME portal.

  26. Moet ik vrije seats hebben om ESET Password Manager te installeren?

    Nee, de installatie van ESET Password Manager verbruikt geen seats. Elke gebruiker moet een aparte Password Store hebben. Het aantal Password Store-accounts dat u kunt aanmaken in ESET Password Manager is gelijk aan het aantal seats van uw ESET-abonnement.

  27. Heb ik gratis seats nodig om ESET VPN te installeren?

    Nee, de installatie van ESET VPN verbruikt geen seats. Elke gebruiker moet een apart profiel hebben. Het aantal VPN-profielen dat u kunt aanmaken is gelijk aan het aantal seats van uw ESET abonnement.

  28. Heb ik een ESET HOME account nodig om mijn abonnement te beheren?

    Ja, een ESET HOME account is verplicht voor alle abonnementen die na 15 november 2023 worden aangeschaft.

Extra hulp